Me encanta encontrar cosas por curiosidad, tirando de hilos que una sabe dónde empiezan, pero no dónde acaban… Es como los 6 grados de conexión y todo ese tipo de teorías.

Así, como me gustaban algunas canciones de Sopa de Cabra, me hice con el recopilatorio Podré tornar enrere. El tribut a Sopa de Cabra, un disco muy recomendable. Uno de mis temas favoritos de dicho album es “Hores bruixes” cantada por Roger Mas.

Buscando más música de este artista catalán, me topé con una curiosa versión de “Ni una sola palabra” (tema compuesto por Xabi San Martín, de la Oreja de Van Gogh y popularizado por Paulina Rubio). Roger la cantó en catalán en el programa de TV3  “El Club”. Interesante.

Està cridant
ja sé que no ho sent
El cor escolta no pas el teu cap
però a on te’n vas?
M’estàs escoltant?
On és el teu orgull?
Què havíem quedat?

La nit comença i amb ella el meu camí
et busco a soles amb el meu millor vestit
però on collons estàs?
què és el que coi passa?
què és el que queda després de tots aquests anys?

Miro aquests ulls que un dia em miraren;
busco la boca, les mans, una abraçada
però tu no sents re de re
i et disfresses de cordialitat.

Ni una sola paraula
ni gestos ni mirades apassionades
ni rastre dels petons que abans em donaves
fins que sortia el sol.

Ni una d’aquelles rialles
per les que cada nit i cada un dels dies
somiquen aquests ulls
en els que tu ara et veus.

Com una joguina picant contra paret,
surto a trobar-te
i em perdo perquè busco
una oportunitat, un miracle, un encanteri:
tornar-me guapo i tu més guapa encara.

Davant d’aquests ulls que un dia em miraren
poso l’esquena i unes quantes passes
i compto una altra derrota
mentre per sota em dic que “mai més”.

Ni una sola paraula
ni gestos ni mirades apassionades
ni rastre dels petons que abans em donaves
fins que sortia el sol.

Ni una d’aquelles rialles
per les que cada nit i cada un dels dies
somiquen aquests ulls
en els que tu ara et veus.

Això no pot ser, no sóc jo.
Tinc una nosa dins del cor
per no ser de gel quan el cel
em demana paciència.

Ni una sola paraula
ni gestos ni mirades apassionades
ni rastre dels petons que abans em donaves
fins que sortia el sol.

Ni una d’aquelles rialles
per les que cada nit i cada un dels dies
somiquen aquests ulls
en els que tu ara et veus.

Mm-mm-mm-mmm
Mm-mm-mm-mmm
Mm-mm-mm-mmm

